Om du är missnöjd
Om du som enskild deltagare inte är nöjd med något gällande studierna och skolans hantering gäller följande tillvägagångssätt:
1. Kontakta din klasslärare och beskriv ditt ärende.
2. Om du fortfarande inte är nöjd skickas en skriftlig beskrivning av ditt ärende till rektor
med kontaktuppgifter petra.fasth@stensund.se
3. Om du därefter fortfarande inte är nöjd kontakta skolans styrelse med skriftlig beskrivning av ditt ärende.
Kontaktuppgifter till skolstyrelsens ordförande Tommy Fogelberg tommy.fogelberg@stensund.se.
4. Om du fortfarande inte är nöjd kan du anmäla ärenden inom följande områden till Studeranderättsliga rådet på telefon: 08-412 48 10 eller mail: fsr@folkbildningsradet.se
- kursen lever inte upp till vad skolan utlovat
- skolans hantering av klagomål
- skolans hantering av disciplinära åtgärder, till exempel varning, avstängning och avskiljande
- bristande information om avgifter
- bristfällig studievägledning
- bristande uppföljning av studieplanen
- bristande kommunikation om studieresultat
- skolans hantering om en kurs avbryts eller ställs in
- brist på deltagarinflytande och studeranderätt
Möjligheten att anmäla ärenden gäller endast kurser längre än 15 dagar och anmälan ska ha inkommet senast ett år efter avslutad utbildning.
Omdömessättningen går inte att överklaga till instans utanför skolan.
Om du är missnöjd med ditt omdöme kontaktas först ansvarig lärare.
Därefter biträdande rektor för allmän kurs Eva Jansson.